Twoja lista jest pusta

Jak to działa?

- Znajdź na naszej stronie internetowej najbardziej odpowiednie produkty dla siebie i swoich bliskich
- Dodaj je do swojej listy zakupów
- Gdy masz na liście wszystko, czego potrzebujesz, wydrukuj ją i udaj się do najbliższej apteki, w której możesz dokonać zakupu.
 

Twoja lista zakupów jest pusta. Sprawdź nasze produkty i wybierz najlepsze, które pomogą Ci zachować zdrowie.

Najzdrowsza kolacja: szybki i prosty sposób na rybę na parze (łatwe przepisy)

Najzdrowsza kolacja: szybki i prosty sposób na rybę na parze (łatwe przepisy)
Prawdopodobnie dobrze wiesz, że 2-3 razy w tygodniu należy jeść ryby. Chude ryby stanowią zdrowe źródło białka. Z kolei ryby tłuste – takie jak łosoś, makrela, pstrąg czy sardynki – dostarczają naszym sercom i mózgom korzystne kwasy tłuszczowe omega-3 (DHA i EPA).
 
Aby ryba była zdrowa musi zawierać małe stężenie rtęci i obfitować w kwasy omega-3. Pięć najzdrowszych ryb: Makrela atlantycka, kiżucz, sardynka pacyficzna (ta niewielka rybka zawiera więcej kwasów omega-3 niż łosoś, tuńczyk i właściwie każdy inny produkt spożywczy, ponadto jest jednym z niewielu bogatych źródeł naturalnej witaminy D), łosoś (najlepiej dziki z Alaski), w tym również w puszce – to zdecydowanie tańszy sposób na uwzględnienie tej zdrowej ryby w swoim jadłospisie.
 
Ryba na parze – przepis dla minimalistów (2 porcje)
Przygotuj dwa filety z łososia, dorsza lub innej białej ryby, bądź jeden duży stek z halibuta. Gotuj rybę na parze bez dodatków do miękkości przez 4-8 minut (w przypadku dużego steku z halibuta – do 12 minut). Przełóż rybę na ciepły talerz, a następnie skrop dwoma łyżkami stołowymi oliwy z pierwszego tłoczenia i sokiem wyciśniętym z połówki cytryny. Posyp grubo zmieloną solą. Smacznego!
 
Łosoś na warzywach (4 porcje)
Pokrój drobno marchew, seler naciowy i czerwoną cebulę. Wymieszaj warzywa, dopraw niewielką ilością soli i świeżo zmielonego pieprzu, a następnie ułóż jedną warstwę tej mieszanki w parowarze. Rozpocznij gotowanie warzyw na parze. Usuń skórę i ości łososia. Posyp filety z obu stron solą i pieprzem, a następnie ułóż rybę na gotujących się warzywach. Jeśli masz niepryskane cytryny, możesz zetrzeć na wierzch nieco skórki cytrynowej. Po ok. 10 minutach łosoś powinien być gotowy. Podawaj z ziemniakami pieczonymi z tymiankiem.
 
Ryba na parze w ziołach i cytrynie (1 porcja)
Gotowanie ryby w rękawie (lub owiniętej folią) sprawia, że smaki lepiej się ze sobą łączą, a mięso nie traci wilgoci. Ustaw piekarnik na 180 stopni i przygotuj kawałek papieru do pieczenia. Na środku arkusza ułóż filet z nietłustej białej ryby o zwartym mięsie (może to być plamiak, pstrąg, okoń morski, dorsz, halibut, sola, turbot lub dziki rogoząb), na wierzchu połóż plasterek cytryny, dodaj łyżkę stołową oleju kokosowego lub masła organicznego, garść świeżej kolendry lub koperku, łyżkę cukru kokosowego i szczyptę soli morskiej. Następnie złącz ze sobą dłuższe końce papieru, złóż ciasno kilka razy, a końce zawiń ciasno pod rybę. Piecz 25 minut, a następnie podawaj z sosem, który wytworzy się w trakcie pieczenia.
 
Pstrąg po tajsku (2 porcje)
Na dużym, kwadratowym kawałku folii aluminiowej ułóż obok siebie dwa 140-gramowe filety z pstrąga. Na rybie rozłóż jeden posiekany ząbek czosnku, mały kawałek imbiru (obranego i pokrojonego w plasterki), małą, drobno posiekaną papryczkę chilli bez nasion oraz otartą skórkę z 1 limonki. Wyciśnij na filety sok z limonki, a następnie przykryj je pokrojonymi liśćmi młodej kapusty pak choi. Dopraw dwiema łyżkami jasnego sosu sojowego. Zawiń końce arkusza folii aluminiowej, aby utworzyć paczuszkę. W górnej części zostaw nieco miejsca na parę. Gotuj w parowarze przez 15 minut. Jeśli nie masz parowaru, ułóż zawiniętą rybę na talerzu, a następnie umieść talerz na dnie patelni z odrobiną gotującej się wody na dnie, po czym przykryj naczynie pokrywką. Podawaj z ryżem jaśminowym, posypaną lekko pod prażonym sezamem.
 
Ryba z kapustą (4 porcje)
Przygotuj 4 porcje białej ryby po 150 g, a następnie posyp je dwoma posiekanymi papryczkami chilli i trzema łyżeczkami świeżo startego imbiru. 600 g kapusty posiekaj w cienkie paski i gotuj na parze przez 5 minut. Następnie ułóż filety na kapuście i gotuj przez kolejne 5 minut. W międzyczasie rozgrzej na patelni 4 łyżki oliwy z oliwek i 2 łyżki oleju sezamowego. Dodaj 4 ząbki czosnku pokrojone w cienkie plasterki i podsmaż je. Nałóż rybę i kapustę na ciepły talerz. Dopraw każdą porcję ryby łyżeczką jasnego sosu sojowego oraz czosnkiem w oliwie.
Wróć do listy wszystkich artykułów

Najciekawsze treści z naszego magazynu

5 filarów zdrowego stylu życia

Opublikowane: 14 mar 2019

Wszyscy mówią o zdrowym stylu życia i chcą zdrowo żyć, lecz czy rzeczywiście wiesz, które obszary są ważne dla utrzymania Twojego ciała i umysłu w...

Czytaj więcej